Waar op letten met kantoormeubelen bij verhuizing

Zakelijk verhuizen? Waar u binnen kantoormeubilair op moet letten

Het juiste ergonomische kantoormeubilair kiezen

Bij ergonomie draait het erom dat u de werkplek van uw medewerkers inricht met het oog op het verminderen van lichamelijke klachten. Ergonomisch kantoormeubilair sluit beter aan bij het lichaam van medewerkers, waardoor hun zithouding maximaal wordt verbeterd. Dit resulteert onder andere in een verbeterde productiviteit, omdat men aanzienlijk minder last ervaart van lichamelijke klachten en de stress die hieruit voortkomt.

Bij het kiezen van ergonomisch kantoormeubilair is onder andere van belang dat u voor iedere medewerker apart kijkt welk meubilair het beste bij hun behoeftes aansluit. Bij lange medewerkers kiest u voor andere kantoormeubilair dan bij korte medewerkers. U kunt dit op iedere medewerker afstemmen, zodat iedereen binnen uw organisatie kan profiteren van de maximale productiviteit.

Ga daarom in gesprek met al uw medewerkers voordat u de overstap naar het nieuwe kantoor maakt. Vraag hen welke behoeftes zij hebben als zij een nieuwe werkplek krijgen. Hebben zij behoefte aan een betere bureaustoel? Is het bureau waar zij nu achter zitten wel naar wens? En ervaren zij op dit moment lichamelijke klachten die door middel van ergonomie kunnen worden opgelost?

Dankzij bovenstaande vragen krijgt u een duidelijk beeld van de benodigdheden voor uw medewerkers, zodat u eenvoudig kunt zorgen dat zij maximaal productief zijn op het moment dat u de overstap maakt. Zo kunt u een nieuwe start maken en zorgen dat de lopende projecten al direct bij binnenkomst op het nieuwe kantoor kunnen worden uitgewerkt.

Maak ergonomie een kernpunt

Ergonomie moet een kernpunt worden binnen uw organisatie. Hier zijn onder andere punten zoals gezondheid belangrijk. Als u op dit moment te maken heeft met medewerkers die zich vaak ziek melden dan kan dit een gevolg zijn van de tekortkomingen op het gebied van ergonomie die op dit moment spelen.

Een opsomming

  • Het juiste ergonomische kantoormeubilair kiezen

  • Maak ergonomie een kernpunt

  • Tekortkomingen op ergonomielaat u adviseren

Tekortkomingen op ergonomielaat u adviseren

Rugpijn, nee dank u!
Wij doen iets voor uw rug.

Door ergonomie als kernpunt binnen uw organisatie op te stellen wordt het eenvoudiger om uw medewerkers maximaal te laten werken. Zij komen gewoon om 09:00 binnen en werken tot 17:00, maar krijgen aanzienlijk meer werk verricht dan zij normaal gesproken verrichten. En daar profiteert u als werkgever natuurlijk aanzienlijk van.

Gerelateerde producten

Onze kantoormeubelen zijn altijd specifiek toegerust op de behoeftes binnen uw kantooromgeving. Heijka Kantoormeubelen adviseert vanuit deze visie over alles dat met kantoorinrichting en kantoormeubilair te maken heeft.

Bureaustoel Heijka Pro


  • Bureaustoel Pro
  • 7 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN 1335

365 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureau zit sta 160×80 Antraciet Natuur eiken

  • Afmeting 160 x 80 cm
  • Decor blad natuur eiken
  • Kleur poten antraciet

601 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Deluxe

  • Netwave bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : EN 1335

307 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Medium


  • Comfortabele bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN EN 1335

343 excl. btw

beschikbaar voor levering