Het kantoor opnieuw inrichten, wanneer doen?

Wat is het juiste moment om uw kantoor opnieuw in te richten?

De voordelen van een nieuwe kantoorinrichting

Hieronder worden de voordelen van een nieuwe kantoorinrichting beschreven, zodat u op basis daarvan kunt kijken of het interessant is om aan een nieuwe inrichting te denken. Verderop in het artikel vindt u de nadelen van de nieuwe inrichting.

– Meer inspiratie en motivatie: 

Zoals al eerder in het artikel is aangekaart, zorgt een nieuwe inrichting op kantoor voor meer inspiratie. Doordat er een frisse wind door het kantoor gaat, zult u andere impulsen krijgen. Zo kunt u onder andere letten op de kleuren die u in de nieuwe inrichting gebruikt, welke u als extra stimulans kunt gebruiken.


– Beter rekening houden met ergonomie: 

Het sleutelwoord voor iedere nieuwe kantoorinrichting van de laatste jaren is ergonomie. Bij ergonomie draait het volledig om het creëren van een werkplek die zo goed mogelijk op de gebruiker is afgestemd. Het is specifiek gericht op meubels, waarbij rekening wordt gehouden met de juiste lichaamshouding achter het bureau.


– U wordt een stuk productiever: 

Als aanvulling op de extra inspiratie en motivatie, zult u ook merken dat de nieuwe kantoorinrichting leidt tot een stijging in productiviteit. U voelt u beter, zit lekkerder en krijgt iedere dag voldoende motivatie om maximaal productief aan het werk te gaan.

De nadelen van een nieuwe kantoorinrichting

Hieronder worden de nadelen van een nieuwe kantoorinrichting opgesomd.

– U moet een redelijk bedrag investeren: 

Een nieuwe kantoorinrichting is niet goedkoop. Voor iedere werkplek moet worden gekeken wat de juiste meubels zijn en hoe deze goed bij de gebruiker van de werkplek aansluiten. Dit vereist niet alleen een goede samenwerking met een bedrijf dat het nieuwe kantoor inricht, het zal ook een redelijke investering vergen.


– U kunt een dag of enkele dagen niet werken: 

Het is erg vervelend, maar op het moment dat u uw kantoor opnieuw gaat inrichten zult u niet zo actief kunnen werken als u normaal doet. En dat kan ertoe leiden dat projecten tijdelijk op pauze worden gezet. De nieuwe kantoorinrichting zal maximaal enkele dagen kosten, en u moet dit dus goed inplannen voordat u het laat uitvoeren.

Een opsomming

  • De voordelen van een nieuwe kantoorinrichting

  • De nadelen van een nieuwe kantoorinrichting

  • Is het tijd voor een nieuwe kantoorinrichting?

Is het tijd voor een nieuwe kantoorinrichting?

Met bovenstaande punten kunt u voor uzelf oordelen of het inderdaad tijd is om uw kantoor helemaal opnieuw in te richten. Wat betreft voordelen is het logisch om snel voor een nieuwe kantoorinrichting te kiezen, u heeft er tenslotte veel profijt van.

Rugpijn, nee dank u!
Wij doen iets voor uw rug.

Gerelateerde producten

Onze kantoormeubelen zijn altijd specifiek toegerust op de behoeftes binnen uw kantooromgeving. Heijka Kantoormeubelen adviseert vanuit deze visie over alles dat met kantoorinrichting en kantoormeubilair te maken heeft.

Bureaustoel Heijka Deluxe

  • Netwave bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : EN 1335

307 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Pro


  • Bureaustoel Pro
  • 7 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN 1335

365 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Medium


  • Comfortabele bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN EN 1335

343 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureau zit sta 160×80 Antraciet Natuur eiken

  • Afmeting 160 x 80 cm
  • Decor blad natuur eiken
  • Kleur poten antraciet

601 excl. btw

beschikbaar voor levering