Tijd voor ergonomie wanneer?

Wanneer is het tijd om te kiezen voor ergonomie?

Waarom moeten de kantoormeubelen worden vervangen?

De kantoormeubelen op de meeste werkvloeren zijn nog steeds niet ergonomisch verantwoord. Dit betekent dat werknemers allerlei lichamelijke klachten kunnen oplopen wanneer zij achter het bureau zitten; pijn in de schouders, steken in de onderrug en zelfs pijn in de nek.

Traditionele kantoormeubelen zijn helemaal niet geoptimaliseerd voor de lange werkdagen achter het bureau. De kans bestaat dat werknemers permanente schade oplopen wanneer zij lange tijd achter het bureau zitten, dus is het van groot belang dat er iets aan wordt gedaan.

Ergonomische kantoormeubelen bevatten alle onderdelen die nodig zijn om een werkdag gezonder te maken. Dankzij de geoptimaliseerde lichaamshouding komen problemen zoals rug- en schouderklachten minder snel voor en kunnen permanente blessures op de juiste wijze worden voorkomen.

Wat is het juiste moment om over te stappen?

Er zijn diverse factoren van invloed bij het maken van een overstap.

 

Een opsomming

  • Waarom moeten de kantoormeubelen worden vervangen?

  • Wat is het juiste moment om over te stappen?

  • Budget

  • Tevredenheid

  • Productiviteit

  • Aanlooptijd

  • Het juiste moment is nu…

Budget

Over het algemeen komen ergonomische kantoormeubelen met een hogere prijs. Bedrijven met een beperkt budget zullen daarom niet in één keer de volledige werkvloer kunnen vervangen. Het is in dit geval slim om te starten met bureaustoelen, zodat u op een later moment in betere bureau’s kunt investeren.

Rugpijn, nee dank u!
Wij doen iets voor uw rug.

Tevredenheid

Werknemers zijn vaak al redelijk tevreden met de kantoormeubelen die zij op dit moment hebben. Dit heeft vooral te maken met het feit dat zij hier al lange tijd gebruik van maken. Een verandering in kantoormeubilair kan even wennen zijn, maar zal op korte termijn al snel tot vele voordelen leiden.

Productiviteit

Zijn uw werknemers op dit moment al erg productief? Dan is de kans groot dat u weinig voordeel in het vervangen van het meubilair ziet. Maar kantoormeubelen verhogen de productiviteit nog verder, zodat uw werknemers nog meer werk verricht krijgen.

Aanlooptijd

De levering van ergonomische kantoormeubelen kan bij een aantal bedrijven veel tijd kosten. Deze meubelen moeten op maat worden gemaakt of zijn op dat moment niet op voorraad. Wij doen er alles aan om u zo snel mogelijk van dienst te zijn. Wilt u weten wanneer wij uw ergonomische kantoormeubilair kunnen komen vervangen? Neem dan direct contact met ons op.

Het juiste moment is nu…

Eerlijk is eerlijk: er is geen beter moment om uw kantoormeubilair te vervangen. Er zijn zo veel voordelen aan ergonomisch kantoormeubilair gebonden dat het zonde is om hier niet zo snel mogelijk voor te kiezen.

Wilt u meer weten over ergonomisch kantoormeubilair en de voordelen voor uw personeel en uw bedrijf? Bekijk dan onze contactgegevens op onze contactpagina

Gerelateerde producten

Onze kantoormeubelen zijn altijd specifiek toegerust op de behoeftes binnen uw kantooromgeving. Heijka Kantoormeubelen adviseert vanuit deze visie over alles dat met kantoorinrichting en kantoormeubilair te maken heeft.

Bureaustoel Heijka Medium


  • Comfortabele bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN EN 1335

343 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Pro


  • Bureaustoel Pro
  • 7 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN 1335

365 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Deluxe

  • Netwave bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : EN 1335

307 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureau zit sta 160×80 Antraciet Natuur eiken

  • Afmeting 160 x 80 cm
  • Decor blad natuur eiken
  • Kleur poten antraciet

601 excl. btw

beschikbaar voor levering