Een adviseur voor ergonomie raadplegen

Waarom u moet overwegen een ergonomisch adviseur in te schakelen

De mate van productiviteit binnen een organisatie hangt onder andere af van de werkplekken. Hoe beter een werkplek is ingericht, hoe productiever iedereen uiteindelijk kan zijn. Dit is ook de reden dat steeds meer bedrijven ervoor kiezen om over te stappen naar ergonomisch kantoormeubilair. Het meubilair is aanzienlijk beter dan traditionele kantoormeubelen.

Ergonomie is een belangrijk onderdeel voor een goed lopende organisatie. Naarmate er een steeds grotere focus op ergonomie ligt, kunnen werknemers gemakkelijker het werk afleveren. En dat betekent onder andere dat projecten sneller worden uitgevoerd, en vaak ruim vooraf aan de deadline gereed zijn.

Het is voor veel bedrijven daarom raadzaam om een ergonomisch adviseur in handen te nemen. De adviseur kan op basis van wensen en behoeftes van uw werknemers kijken welke mogelijkheden er zijn om de werkvloer vanuit een ergonomisch oogpunt in te richten. En dat betekent niet alleen dat er voordelen zijn voor werknemers, hier komen ook allerlei voordelen voor de organisatie in het geheel naar voren.

Wat is een ergonomisch adviseur?

Het uitzoeken van de juiste kantoormeubelen waarbij is rekening gehouden met ergonomie is een vrij lastige taak. Dit heeft onder andere te maken met het feit dat ergonomie een expertise is. Bij ergonomie draait het om het creëren van de ideale zithouding, met als doel voor een hogere productiviteit en een betere focus te zorgen. En dit kunt u het beste zo goed mogelijk laten uitvoeren.

Binnen een ergonomisch advies wordt onder andere gekeken welke factoren invloed hebben op de zithouding. Dit wordt per individu bekeken, zodat er altijd een op maat plan kan worden samengesteld. Het plan biedt inzicht in de veranderingen die nodig zijn om het maximale uit een werkplek te halen. Zo helpt de ergonomisch adviseur om allerlei metingen uit te voeren, welke direct bijdragen aan een betere zithouding.

Naast het invullen van belangrijke aspecten rondom ergonomie, zoals deze afmetingen, is het ook aan de ergonomisch adviseur om de juiste kantoormeubelen uit te zoeken. Dankzij uitgebreide expertise is het vaak zeer eenvoudig om de meest ideale meubelen voor iemand uit te zoeken, waarbij een sterke focus op ergonomie kan worden gelegd.

Een opsomming:

  • Wat is een ergonomisch adviseur?

  • Uw eigen ergonomische adviseur

Uw eigen ergonomische adviseur

Bent u op zoek naar een ervaren en uitstekend ergonomisch adviseur? Dan bent u bij Heijka aan het juiste adres. Wij voorzien u graag van op maat advies, gebaseerd op ieder individu binnen uw organisatie. Zo kunt u altijd zorgen dat uw werknemers achter het beste bureau zitten, de juiste focus hebben en daarbij een stuk gezonder worden.

Neem direct contact met ons op, wij voorzien u graag van het juiste advies.

Rugpijn, nee dank u!
Wij doen iets voor uw rug.

Gerelateerde producten

Onze kantoormeubelen zijn altijd specifiek toegerust op de behoeftes binnen uw kantooromgeving. Heijka Kantoormeubelen adviseert vanuit deze visie over alles dat met kantoorinrichting en kantoormeubilair te maken heeft.

Bureaustoel Heijka Deluxe

  • Netwave bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : EN 1335

307 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Medium


  • Comfortabele bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN EN 1335

343 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureau zit sta 160×80 Antraciet Natuur eiken

  • Afmeting 160 x 80 cm
  • Decor blad natuur eiken
  • Kleur poten antraciet

601 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Pro


  • Bureaustoel Pro
  • 7 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN 1335

365 excl. btw

beschikbaar voor levering