Het huren van een kantoorruimte? waar op letten

Waar moet je als ondernemer op letten bij het huren van kantoorruimte?

Steeds meer ondernemers kiezen ervoor om een kantoorruimte te huren, in plaats van thuis zelfstandig aan de slag te gaan. Enerzijds biedt kantoorruimte huren het voordeel dat u privé en werk makkelijker kunt scheiden, daarbij is het met kantoorruimte eenvoudiger om uw onderneming te laten groeien. U zult immers minder snel een werknemer aannemen om bij u thuis te laten werken! Door een kantoorruimte te huren is deze stap minder groot, omdat uw werknemer op uw kantoor aan de slag kan gaan. Het vinden en huren van geschikte kantoorruimte is echter niet altijd even makkelijk. Hoe vindt u een kantoorruimte die qua indeling en formaat aansluit bij uw persoonlijke wensen? Wilt u een kantoorruimte waarin u kunt groeien, of wilt u op een later moment op zoek gaan naar nieuwe kantoorruimte als uw organisatie groeit? In dit artikel geven we u een aantal handige tips, die u kunnen helpen bij het vinden van geschikte kantoorruimte.

Tip 1: kies voor flexibiliteit bij het huren van kantoorruimte

Veel ondernemers hebben een hekel aan veranderingen. Dat geldt ook voor verhuizingen van hun bedrijf! Om deze reden is het raadzaam om te kiezen voor flexibele bedrijfsruimte, wat betekent dat makelaars de mogelijkheid bieden om het formaat van uw bedrijfsruimte mee te laten groeien met het formaat van uw organisatie. Vaak wordt er binnen grote bedrijfspanden gewerkt met losse kantoorunits, die ongeveer even groot zijn. Wanneer uw buren vertrekken krijgt u de mogelijkheid aangeboden om de bij uw kantoor aansluitende ruimte mee te huren. Zo kunt u door de jaren heen steeds verder groeien en uw kantoor langzaamaan vergroten!

Een opsomming:

  • Tip 1: kies voor flexibiliteit bij het huren van kantoorruimte
  • Tip 2: huur kantoorruimte in een verzamelgebouw
  • Tip 3: bekijk de mogelijkheden die een verhuurder biedt
  • Tip 4: zoek naar recensies op internet

Tip 2: huur kantoorruimte in een verzamelgebouw

Niet alleen biedt het huren van kantoorruimte in een verzamelgebouw het voordeel dat u de ruimte die u huurt flexibel mee kunt laten groeien met de groei van uw organisatie. Ook is het met verzamelgebouwen mogelijk om nieuwe contacten te leggen met ondernemers uit andere branches. Wellicht kunt u iets voor elkaar betekenen? Wanneer u als kleine ondernemer in uw eentje een kantoor zou huren is dit vaak duurder dan de kantoorunits in verzamelgebouwen en zult u minder snel in contact komen met andere ondernemers.

Rugpijn, nee dank u!
Wij doen iets voor uw rug.

Tip 3: bekijk de mogelijkheden die een verhuurder biedt

Kijk bij het huren van kantoorruimte niet alleen naar de kantoorruimte zelf, maar kijk ook naar andere diensten die een verhuurder aanbiedt. Hoe zit het bijvoorbeeld met de koffie? Zit dit bij de huurprijs en servicekosten in, of betaalt u hier los voor? Is het toegestaan om uw klanten op uw kantoor te ontvangen? Zijn er vergaderruimtes die u kunt huren? Enzovoorts. Ook de receptiedienst in een verzamelgebouw kan een groot voordeel zijn. Uw klanten worden zo automatisch naar de juiste plek in het gebouw geleid, zonder dat u voortdurend naar beneden moet. Ook zorgen de receptionistes vaak voor de afwikkeling van binnenkomende post.

Tip 4: zoek naar recensies op internet

Een vierde tip voor het vinden van geschikte kantoorruimte is het zoeken naar recensies op internet. Van veel verzamelgebouwen zijn recensies van andere ondernemers die hier kantoorruimte hebben gehuurd te vinden. Zo krijgt u een goed beeld van de ervaringen die ondernemers met de kantoorruimte hebben!

Gerelateerde producten

Onze kantoormeubelen zijn altijd specifiek toegerust op de behoeftes binnen uw kantooromgeving. Heijka Kantoormeubelen adviseert vanuit deze visie over alles dat met kantoorinrichting en kantoormeubilair te maken heeft.

Bureau zit sta 160×80 Antraciet Natuur eiken

  • Afmeting 160 x 80 cm
  • Decor blad natuur eiken
  • Kleur poten antraciet

601 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Deluxe

  • Netwave bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : EN 1335

307 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Pro


  • Bureaustoel Pro
  • 7 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN 1335

365 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Medium


  • Comfortabele bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN EN 1335

343 excl. btw

beschikbaar voor levering