Privacybeleid

Algemene informatie

Op deze pagina vind je ons privacy beleid. Wij leggen hier in gemakkelijke taal uit welke persoonlijke gegevens over onze bezoekers en klanten wij verzamelen. Dit doen wij in navolging van de Wet bescherming persoonsgegevens, de Telecommunicatiewet en andere privacy wet- en regelgevingen. Het is belangrijk om te benoemen dat wij zeer minimale gegevens verzamelen die nodig zijn om de functionaliteit van de webshop te waarborgen en de winkel-beleving mogelijk te maken en optimaal te houden. We leggen het voor je uit in vraag-en-antwoord.

Sinds wanneer geldt dit privacy beleid?

De eerste publicatie van dit privacy beleid was op 27 juli 2021.
De laatste wijziging aan dit privacy beleid was op 27 juli 2021.

Wie verwerkt jouw gegevens?

Jouw gegevens worden verwerkt door Heijka kantoormeubelen VOF Waarvan de hoofdvestiging zich bevindt op: Zijlweg 13d, 5145 NR Waalwijk, Nederland. Heijka kantoormeubelen is tevens wettelijk verantwoordelijk voor de verwerking en bescherming van jouw gegevens. Bij het aankopen van producten en het verstrekken van persoonlijke gegevens door de gebruiker maken we altijd gebruik van een beveiligde SSL-verbinding.

Welke gegevens verzamelen we, waarvoor en waarom?

In de tabel hieronder hebben we voor jou een overzicht gemaakt van de gegevensverzameling. Onder de kolom doeleinde staan alle doelen waarom wij mogelijk gegevens van jou verzamelen. Daarnaast vind je onder gegevensverzameling alle soort gegevens die wij verwerven. Soms gebeurt dat automatisch en soms vul jij zelf de gegevens in. Om gegevens te kunnen verzamelen, moeten we daar wettelijk een reden voor hebben. Onder grondslag vind je die reden. Ten slotte willen we af en toe een toelichting geven op een van voornoemde zaken. Daar is de laatste kolom voor.

Doeleinde

Gegevensverzameling

Grondslag

Toelichting

Het bezoeken van de webshop
– Functionele gegevens, zoals: inloggegevens, voorkeurs-instellingen e.d.
– Data met betrekking tot de interesses van de gebruiker.
– Data met betrekking tot het gebruik van de website.
Gegevens gerelateerd aan je computer en browser:
– je IP adres (opgeslagen op een anonieme server),
– schermgrootte van je apparaat en
– het type apparaat en je browser.
Gegevens gerelateerd aan je bezoek:
– de website via waar je onze webshop vond,
– de pagina’s die je bezocht,
– het land waarin jij je bevindt op het moment van je bezoek,
– de voorkeurstaal van je browser,
– de datum en het tijdstip waarop je onze webshop bezoekt
Verlening van toestemming door de bezoeker. We hebben instemming van de bezoeker nodig om de website naar behoren te laten functioneren en de beleving van de bezoeker en klant te optimaliseren.

Toestemming wordt verleend door gebruikt te maken van de webshop.
– Deze gegevensverzameling is onderdeel van ons cookie beleid.

– Om gegevens over jouw websitegebruik te werven en ontvangen, maken we gebruik van Google Analytics. Later in dit privacy beleid lees je hier meer over.
Online een aankoop doen
– e-mailadres,
– geslacht,
– NAW-gegevens,
– telefoonnummer,
– factuuradres,
– rekeningnummer en
– de producten die worden aangeschaft.
Van belang om de koopovereenkomst uit te voeren. We hebben deze gegevens nodig om een overeenkomst tot stand te brengen, de betaling van het aankoopbedrag te ontvangen, de producten te leveren aan de klant en de klant op de hoogte te houden van de levering (o.a. door track-and-trace code).

Een account aanmaken
– e-mailadres en wachtwoord (van jouw account op de website),
– NAW-gegevens,
– telefoonnummer en
– data met betrekking tot de interesses van de gebruiker.
Verlening van toestemming door degene die het account aanmaakt. Deze gegevens zijn van belang om de klant een extra dienst aan te bieden dat het koopgemak vergroot.

Toestemming wordt verleend door de voorwaarden te accepteren.

Inschrijving voor de nieuwsbrief
– e-mailadres
Verlening van toestemming door degene die zich inschrijft. De nieuwsbrief wordt per mail verzonden, waardoor het een vereiste is om het mailadres te verwerven.

Toestemming wordt verleend door je in te schrijven.

Zakelijke aankoop of account
– e-mailadres en wachtwoord (van jouw account op de website),
– geslacht,
– NAW-gegevens,
– telefoonnummer,
– factuuradres,
– rekeningnummer,
– bedrijfsnaam en
– het BTW-nummer en registratienummer van de Kamer van Koophandel.
– Van belang om de koopovereenkomst uit te voeren. We hebben deze gegevens nodig om een overeenkomst tot stand te brengen, de betaling van het aankoopbedrag te ontvangen, de producten te leveren aan de klant en de klant op de hoogte te houden van de levering.
– Verlening van toestemming door degene die het account aanmaakt.
Deze gegevens zijn nodig om de klant te registreren als zakelijke klant.

Toestemming wordt verleend door de voorwaarden te accepteren.

Hoe lang slaan we de gegevens op?

Jouw gegevens blijven opgeslagen zolang je klant bent van Heijka kantoormeubelen, of de website van Heijka kantoormeubelen gebruikt. Dat is dus voor onbepaalde tijd. Uiteraard kun je ons altijd vragen om jouw gegevens te verwijderen.

Delen we je gegevens met een derde partij?
We delen sommige gegevens met andere partijen. We willen echter benadrukken dat jouw gegevens nooit worden gedeeld zonder jouw toestemming.

Als onderdeel van ons cookiebeleid maken we momenteel gebruik van de dienst Google Analytics van Google, gevestigd in de Verenigde Staten. Dat betekent dat gegevens over jouw websitegebruik gedeeld worden met Google. Door gebruik te maken van de website verleen je ons toestemming om gegevens over jouw websitegebruik te delen met Google. Als daar een legitieme reden voor is kan het zijn dat Google deze gegevens verstrekt aan een andere partij, of wanneer zij het verwerken van de gegevens uitbesteden, kunnen deze gegevens ook worden verstrekt aan een andere partij. Wij hebben Google geen toestemming verleend om deze analytische gegevens te gebruiken voor andere doeleinden.

Voor het afhandelen van de betalingen in onze webshop maken wij gebruik van het platform van Mollie. Mollie verwerkt NAW-gegevens en betaalgegevens, zoals uw bankrekening. Bij het doen van een aankoop, geef je ons hiervoor toestemming. Mollie heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beschermen.

Als u een bestelling bij ons plaatst is het onze taak om uw pakket bij u te laten bezorgen. Wij maken gebruik van de diensten van PostNL, DHL en DPD voor het uitvoeren van de leveringen. Het is daarvoor noodzakelijk dat wij uw naam, adres en woonplaats met PostNL, DHL of DPD delen. PostNL, DHL of DPD gebruiken deze gegevens alleen ten behoeve van het uitvoeren van de overeenkomst. Door een aankoop te doen, ga je hiermee akkoord.

Wanneer we in de toekomst gebruik maken van andere diensten waarbij een overdracht van gegevens noodzakelijk is, zullen we je daar altijd over informeren. Ook als we vanwege andere redenen gegevens overdragen.

Wat zijn jouw rechten?
Je hebt het recht om jouw gegevens in te zien, daar een wijziging in aan te brengen of deze volledig te laten vernietigen. Neem daarvoor contact met ons op via info@heijka.nl. Ook wanneer je denkt dat we een aanvulling kunnen doen op dit privacy beleid, kun je contact met ons opnemen.

Kunnen we dit privacy beleid wijzigen?
Het kan zijn dat we in de toekomst ons privacy beleid aanpassen. Bovenaan dit beleid noteren we naast de datum van de eerste publicatie ook de datum waarop de laatste wijziging plaatsvond. Op het moment dat je een nieuwe wijzigingsdatum ziet, weet je dat we het beleid hebben aangepast.

Wij hopen je hierbij voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je toch nog vragen hebben of meer informatie verlangen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.