Kantoormeubelen nieuw of gebruikt?

Nieuwe of gebruikte kantoormeubelen: wat is beter voor uw kantoor?

De voordelen van nieuwe kantoormeubelen

U wilt op een goede manier in uw nieuwe kantooromgeving investeren. Vaak wordt er ook een garantie gewenst: als kantoormeubelen kapot gaan dan is het fijn dat deze worden gerepareerd of vervangen. Dit zijn alleen al twee zeer belangrijke voordelen van nieuwe kantoormeubelen.

Daarbij komt ook dat u altijd zeker bent dat de kwaliteit direct vanaf de start goed is. U heeft geen zorgen over kapotte meubelen of krassen. En dat maakt de aankoop van nieuwe kantoormeubelen bijzonder interessant.

Toch komen er ook enkele nadelen bij kijken…

De nadelen van nieuwe kantoormeubelen

De prijs van nieuwe kantoormeubelen ligt – zoals te verwachten valt – ruim boven de prijs van tweedehands kantoormeubelen. Dit betekent dat een investering soms 20% tot 30% duurder kan uitvallen. Dit maakt het voor sommige bedrijven wat minder interessant.

Een opsomming

  • De voordelen van nieuwe kantoormeubelen

  • De nadelen van nieuwe kantoormeubelen

  • De voordelen van tweedehands/gebruikte kantoormeubelen

  • De nadelen van tweedehands/gebruikte kantoormeubelen

  • Wat is voor u de juiste keuze?

De voordelen van tweedehands/gebruikte kantoormeubelen

Tweedehands kantoormeubelen zijn aanzienlijk goedkoper. Dit is een van de hoofdredenen die deze investering interessant maakt. Daarbij kunt u de tweedehands meubelen vaak in één grote bulk aankopen. U koopt deze over het algemeen van een ander bedrijf over, omdat zij de meubels op dat moment niet langer nodig hebben.

Omdat u bij de aankoop van de gebruikte kantoormeubelen ook nog kunt onderhandelen, is het gemakkelijker om dit voor een zeer goedkope prijs over te nemen. Dit is bijzonder interessant voor bedrijven die op dit moment geen groot budget hebben om nieuwe meubels aan te kopen.

Rugpijn, nee dank u!
Wij doen iets voor uw rug.

De nadelen van tweedehands/gebruikte kantoormeubelen

Maar ook tweedehands kantoormeubelen hebben enkele nadelen. Het is bijvoorbeeld erg moeilijk om rekening te houden met ergonomie. Ergonomische kantoormeubelen worden voor ieder personeelslid uitgezocht. Op het moment dat u deze van een ander bedrijf overneemt, is het moeilijk om dit voor ieder personeelslid specifiek uit te kiezen.

Daarbij komt ook dat u geen enkele garantie heeft. Mochten de meubels binnen korte tijd kapotgaan dan zult u zelf de reparatie- of vervangingskosten moet dekken. Hier kunt u eventueel wel afspraken met de verkoper over maken en dit contractueel laten vastleggen.

Er speelt nog een ander nadeel bij tweedehands kantoormeubelen: gebruikssporen. De kantoormeubelen kunnen beschadigd zijn en zo een groot deel van de uitstraling verpesten. Dit wilt u natuurlijk voorkomen, omdat u op kantoor wel gasten wilt blijven ontvangen.

Wat is voor u de juiste keuze?

Met deze voor- en nadelen kunt u gemakkelijker een besluit maken en uitzoeken wat nu echt interessant is voor uw onderneming: nieuwe of gebruikte kantoormeubelen.

Gerelateerde producten

Onze kantoormeubelen zijn altijd specifiek toegerust op de behoeftes binnen uw kantooromgeving. Heijka Kantoormeubelen adviseert vanuit deze visie over alles dat met kantoorinrichting en kantoormeubilair te maken heeft.

Bureaustoel Heijka Deluxe

  • Netwave bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : EN 1335

251289 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Medium


  • Comfortabele bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN EN 1335

279319 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureau zit sta 160×80 Antraciet Natuur eiken

  • Afmeting 160 x 80 cm
  • Decor blad natuur eiken
  • Kleur poten antraciet

601 excl. btw

beschikbaar voor levering