De impact van het juiste kantoormeubilair op uw personeel

Het gebruik van het juiste kantoormeubilair heeft een grote invloed op de mate van productiviteit onder uw personeel. Steeds meer bedrijven kiezen er dan ook voor dat zij om altijd het juiste kantoormeubilair klaar te hebben staan voor het personeel. Het gaat binnen het kantoormeubilair allang niet meer om het feit dat iedere medewerker een eigen plek heeft. Vandaag de dag is het ook essentieel dat iedere medewerker een werkplek heeft die volledig is afgestemd op de benodigde eisen van het lichaam.

Kantoormeubilair heeft dan ook een gigantische impact op de motivatie, de productiviteit en zelfs de creativiteit van het personeel. Hoe actiever u kijkt naar de mogelijkheden van kantoormeubilair, hoe sneller u zult ervaren dat medewerkers echt een groot verschil bemerken op het moment dat alles helemaal naar hun eigen lichaam is aangepast.

Tijdens het werk is het essentieel om te zorgen dat er een juiste houding achter het bureau kan worden aangehouden. Dit resulteert iedere dag weer in een hoge productiviteit. Toch is het traditionele kantoormeubilair niet geschikt voor de meeste medewerkers: zij houden hierbij een andere zithouding aan dan wat goed voor hen is. En dat betekent op zowel korte als lange termijn dat zij te maken krijgen met talloze lichamelijke klachten die zij eigenlijk niet zouden hoeven ervaren.

Wat is handig op het gebied van kantoormeubilair?

Ergonomisch kantoormeubilair heeft de problemen met betrekking tot de zithouding van medewerkers op de juiste manier opgelost. Bij ergonomisch kantoormeubilair draait het allemaal om de juiste zithouding. Deze juiste zithouding kan alleen worden bereikt op het moment dat iemand de juiste stoel, het juiste bureau en ook eventuele extra accessoires kan gebruiken. Al deze onderdelen van de werkplek zijn uitstekend met elkaar te combineren, om zo de ideale werkplek samen te stellen.

Let er dan ook altijd goed op dat u, indien u nieuw kantoormeubilair gaat aanschaffen, specifiek te maken heeft met ergonomisch kantoormeubilair. Dit is het beste meubilair dat u uw personeel op dit moment kunt bieden, dus het is raadzaam om extra onderzoek te doen naar de individuele wensen van het personeel.

Daarbij is het goed om te weten dat het ergonomisch kantoormeubilair ook voor freelancers of ZZP’ers die regelmatig bij u op kantoor komen goed kan worden ingezet. Dit kantoormeubilair onderscheidt zich op basis van het feit dat het eenvoudig is om deze naar eigen wens in te stellen. Het verhogen of verlagen van een bureaustoel is in een handomdraai gebeurd, waarbij het ook eenvoudig is om de rug- en armleuning helemaal naar wens in te stellen.

Het gebruik van traditioneel kantoormeubilair is dan ook niet langer nodig. Het wordt voor bedrijven steeds eenvoudiger om echt het maximale uit het personeel te halen door nu ook gebruik te maken van ander kantoormeubilair. Dit is een juiste stap in de gewenste richting voor uw bedrijf, leidt tot een hogere productiviteit bij het personeel en zorgt daarbij ook nog eens voor veel minder lichamelijke klachten bij het personeel. En dankzij deze investering zien uw medewerkers direct dat u het beste met hen voorheeft, en zullen zij op basis daarvan ook weer met meer motivatie naar kantoor komen. En ook dit laatste is vanzelfsprekend ontzettend gunstig voor uw onderneming.

Een opsomming:Wat is handig op het gebied van kantoormeubilair?

Rugpijn, nee dank u!
Wij doen iets voor uw rug.

Gerelateerde producten

Onze kantoormeubelen zijn altijd specifiek toegerust op de behoeftes binnen uw kantooromgeving. Heijka Kantoormeubelen adviseert vanuit deze visie over alles dat met kantoorinrichting en kantoormeubilair te maken heeft.

Bureau zit sta 160×80 Antraciet Natuur eiken

  • Afmeting 160 x 80 cm
  • Decor blad natuur eiken
  • Kleur poten antraciet

 601 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Medium


  • Comfortabele bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN EN 1335

 343 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Deluxe

  • Netwave bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : EN 1335

 307 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Pro


  • Bureaustoel Pro
  • 7 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN 1335

 365 excl. btw

beschikbaar voor levering