Thuiswerkplek samenstellen diverse tips

8 Tips om een nette en georganiseerde thuiswerkplek samen te stellen

Het samenstellen van een thuiswerkplek vereist de nodige kennis en know-how. Het is niet eenvoudig om een ideale werkplek samen te stellen. U wilt hier tenslotte iedere dag tot maximale productiviteit komen. En daar zijn dan ook een aantal factoren van invloed op.

Een goed georganiseerde thuiswerkplek draagt bij aan betere prestaties en zal u helpen om iedere dag de juiste taken uit te voeren. Wij helpen u hier graag bij en hebben hierom in dit artikel 8 belangrijke kernpunten voor uw thuiswerkplek op een rijtje gezet.

#1 Let altijd op uw lichaam

Wat veel mensen niet weten, is dat de mate van productiviteit en gezondheid grotendeels afhangt van de manier waarop u uw lichaam tijdens het werken behandelt. Het is hierom van groot belang dat u uw lichaam de beste zorg geeft, en dat doet u door specifieke kantoormeubelen in te zetten. Ergonomisch kantoormeubilair is de ideale manier om zo veel mogelijk rekening te houden met uw lichaam.

Een opsomming

  • #1 Let altijd op uw lichaam

  • #2 Zorg voor een afleidingsloze omgeving

  • #3 Krijg voldoende zonlicht

  • #4 Maak een duidelijke lijst met taken

  • #5 Overleg goed met uw collega’s

  • #6 Neem op tijd pauze

  • #7 Begin op tijd en stop op tijd

  • #8 Houd bij wat wel en niet werkt

#2 Zorg voor een afleidingsloze omgeving

Afleidingen komen overal voor, vooral wanneer u thuis werkt. Het is hierom belangrijk om te zorgen dat u zo min mogelijk te maken krijgt met deze afleidingen. En daar kunt u van alles aan doen, bijvoorbeeld door uw deurbel uit te schakelen, geen huishoudelijke taken op uw to do-lijst te zetten en ook de huistelefoon uit te zetten.

Rugpijn, nee dank u!
Wij doen iets voor uw rug.

#3 Krijg voldoende zonlicht

De mens leeft op de vitaminen en stoffen die het lichaam aanmaakt als de zon schijnt. Door voldoende zonlicht te krijgen vergroot u de kans dat u met maximale productiviteit aan de slag gaat. En dat heeft onder andere tot gevolg dat u iedere dag de juiste taken kunt uitvoeren en ook nog eens voldoende tijd overhoudt om de overige taken ook uit te voeren.

#4 Maak een duidelijke lijst met taken

Een goede takenlijst is de basis van een dag in uw thuiswerkplek. U wilt zo veel mogelijk doen, en toch is het vaak beter om zo min mogelijk op uw lijst te zetten. Kies alleen voor de belangrijkste taken, en zet de minder belangrijke taken op een aparte lijst. Zo kunt u direct de focus op de juiste taken leggen en altijd nog overgaan tot de minder belangrijke taken op het moment dat u klaar bent met de eerste lijst.

#5 Overleg goed met uw collega’s

Ook als u thuiswerkt kunt u goed in contact blijven met al uw collega’s. Dit houdt onder andere in dat u de communicatiekanalen met hen blijft behouden. Houd contact via e-mail, Whatsapp of Slack, zodat u altijd één op één staat met uw collega’s.

#6 Neem op tijd pauze

Zelfs bij thuiswerken is het van belang dat u regelmatig pauze neemt. Zo kunt u voorkomen dat u tegen een contraproductieve stemming aanloopt en hierdoor minder snel uw takenlijst zult afwerken. Houd iedere 45 minuten ongeveer 5 tot 10 minuten pauze, zodat u het maximale uit uw werkdag kunt halen zonder moe te worden.

#7 Begin op tijd en stop op tijd

Een goede werkplek begint bij de tijden waarop u hier zit. Als u vroeg in de ochtend begint en laat in de avond stopt dan is de kans groot dat de werkplek uiteindelijk bezaaid raakt met spullen. Dit kunt u eenvoudig voorkomen door iets later te beginnen, zodat u uw bureau kunt opruimen, of iets eerder te stoppen om uw bureau op te ruimen.

#8 Houd bij wat wel en niet werkt

Als u goed bijhoudt wat goed werkt en wat juist minder goed werkt dan kunt u uw werkplek en uw werkdag zo veel mogelijk optimaliseren. Let hierom altijd goed op welke factoren er op de dag voorkomen en hoe zij invloed hebben op de prestaties die u op deze dag levert. Zo kunt u altijd het maximale uit uw dag halen en bent u iedere dag productief.

Gerelateerde producten

Onze kantoormeubelen zijn altijd specifiek toegerust op de behoeftes binnen uw kantooromgeving. Heijka Kantoormeubelen adviseert vanuit deze visie over alles dat met kantoorinrichting en kantoormeubilair te maken heeft.

Bureau zit sta 160×80 Antraciet Natuur eiken

  • Afmeting 160 x 80 cm
  • Decor blad natuur eiken
  • Kleur poten antraciet

601 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Pro


  • Bureaustoel Pro
  • 7 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN 1335

365 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Deluxe

  • Netwave bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : EN 1335

307 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Medium


  • Comfortabele bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN EN 1335

343 excl. btw

beschikbaar voor levering