welke fouten in een kantoorinrichting

7 fouten die u waarschijnlijk maakt bij kantoorinrichting

1. U houdt geen rekening met verschillen

De kantoorinrichting moet zo goed mogelijk afstemmen op de behoeftes van uw personeel. Omdat iedere medewerker anders is en andere behoeftes heeft is het belangrijk hier goed naar te luisteren. Door rekening te houden met verschillen kunt u de inrichting beter afstemmen. Stel ergonomie voorop en u bent verzekerd van tevreden en gezonde werknemers.

2. Alles op kantoor is grijs

Grijze kantoren komen al minder vaak voor dan 10 jaar geleden. Maar nog steeds hebben veel bedrijven een saai uiterlijk in het kantoorpand. Door gebruik te maken van opvallende kleuren(blauw, groen en wit) kunt u de kantoorinrichting verbeteren en de productiviteit van het personeel stimuleren.

Een opsomming

  • 1. U houdt geen rekening met verschillen

  • 2. Alles op kantoor is grijs

  • 3. Bureau’s staan te dicht op elkaar

  • 4. Het is te donker

  • 5. Kantoorinrichting is niet ergonomisch

  • 6. De keuken is te ver weg

  • 7. Luister naar uw medewerkers

3. Bureau’s staan te dicht op elkaar

Het is belangrijk om uw personeel voldoende bewegingsruimte te geven. Zij moeten kunnen rondlopen om even pauze te nemen, belangrijke taken met collega’s te bespreken en koffie te halen. In de arbo-wet staat vermeld dat u iedere werknemer voldoende ruimte moet geven. Bekijk de werkplek van uw personeel goed en zoek uit of hoe het kunt uitbreiden.

Rugpijn, nee dank u!
Wij doen iets voor uw rug.

4. Het is te donker

De verlichting op kantoor biedt een beter zicht tijdens het werken. Houd bij de kantoorinrichting rekening met de ramen en de verlichtingselementen in het plafond. Hoe beter de verlichting hoe sterker de focus van uw medewerkers. Uitzicht biedt een goede stimulans bij de productiviteit. Zorg daarom voor schone ramen die niet worden bedekt door een zonnescherm.

5. Kantoorinrichting is niet ergonomisch

Ergonomie staat inmiddels bij een groot aantal bedrijven als centrale focus. Multinationals zoals Apple, Google en Sony hebben alle ergonomische elementen al doorgevoerd in hun kantoorpanden. Uit onderzoek blijkt dat ergonomie invloed heeft op tientallen aspecten binnen uw kantoorpand. Houd bij uw kantoorinrichting dan ook rekening met deze onderdelen.

6. De keuken is te ver weg

De kantoorinrichting gaat verder dan alleen de werkplek. Uw medewerkers moeten ook toegang hebben tot koel water, koffie en andere dranken. Water verbetert de productiviteit, koffie is dankzij cafeïne onmisbaar en thee helpt bij een betere focus en werkt stressverlagend. Maak de keuken of kantine daarom toegankelijk zodat het personeel regelmatig even kan opstaan om water en andere dranken voor zichzelf en collega’s te halen.

7. Luister naar uw medewerkers

Om uw medewerkers tevreden te houden is het goed om naar hen te luisteren. Praat regelmatig over de kantoorinrichting en vraag welke elementen zij missen of overbodig vinden. Zo kunt u de werkvloer zo goed mogelijk laten aansluiten bij de behoeftes en wensen van het personeel. En juist dit draagt weer bij aan de tevredenheid van uw medewerkers. Hoe hoger de tevredenheid hoe hoger de productiviteit.

Gerelateerde producten

Onze kantoormeubelen zijn altijd specifiek toegerust op de behoeftes binnen uw kantooromgeving. Heijka Kantoormeubelen adviseert vanuit deze visie over alles dat met kantoorinrichting en kantoormeubilair te maken heeft.

Bureaustoel Heijka Medium


  • Comfortabele bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN EN 1335

343 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Pro


  • Bureaustoel Pro
  • 7 jaar garantie
  • Arbo norm : NEN 1335

365 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureau zit sta 160×80 Antraciet Natuur eiken

  • Afmeting 160 x 80 cm
  • Decor blad natuur eiken
  • Kleur poten antraciet

601 excl. btw

beschikbaar voor levering

Bureaustoel Heijka Deluxe

  • Netwave bureaustoel
  • 3 jaar garantie
  • Arbo norm : EN 1335

307 excl. btw

beschikbaar voor levering