1. Hoe helpen ergonomische kantoormeubelen?
Wanneer uw medewerkers een groot deel van de dag achter een bureau zitten dan houden zij een onnatuurlijke lichaamshouding aan. De benen bewegen niet en de schouders zitten ‘vast’. In combinatie met een te hoog bureau of een te lage bureaustoel zal dit na verloop van tijd resulteren in lichamelijke klachten.
Ergonomische kantoormeubelen beïnvloeden de houding achter het bureau op een positieve manier zodat de schouders minder strak staan.
2. Is het een dure investering?
De prijzen van ergonomische kantoormeubelen liggen gemiddeld hoger dan die van normale kantoormeubelen. Er is veel onderzoek naar ergonomie gedaan en hierdoor betaalt u meer voor de meubelen.
Bij ergonomie investeert u in de gezondheid van uw medewerkers en van uw organisatie. Wanneer medewerkers minder klachten ervaren kunnen zij met een betere concentratie werken en melden zij zich minder snel ziek. Het is een redelijke investering maar werpt al spoedig vruchten af.
Een opsomming
1. Hoe helpen ergonomische kantoormeubelen?
2. Is het een dure investering?
3. Waar moet men rekening mee houden?
4. Laat u altijd adviseren
5. Is het direct nodig?
6. Zijn er nog andere belangrijke elementen?
3. Waar moet men rekening mee houden?
Bij het uitzoeken van ergonomische kantoormeubelen is het vooral belangrijk dat u de behoeftes van uw medewerkers vooropstelt. Omdat iedere medewerker andere lichamelijke behoeftes heeft is het belangrijk om iedere werkplek op maat op te stellen.
Lange medewerkers hebben bijvoorbeeld meer behoefte aan hoge bureaustoelen en bureaus terwijl medewerkers met een andere lengte juist lage bureaustoelen nodig hebben. Neem uw medewerkers daarom altijd mee in het beslisproces.
Wij doen iets voor uw rug.
4. Laat u altijd adviseren
U kunt zelf op zoek gaan naar ergonomische kantoormeubelen. Echter bestaat hierbij de kans dat u niet direct weet wat de beste opties zijn. Het is daarom raadzaam om samen met een adviseur naar het aanbod te kijken.
Zo kunt u tijdens het uitzoeken vragen stellen en zult u zeker zijn van de keuze die u uiteindelijk maakt. Heijka adviseert u graag bij het samenstellen van uw kantoorinrichting. Wij kunnen u ook helpen bij de levering en opzet van de nieuwe ergonomische werkplekken.
5. Is het direct nodig?
Veel bedrijven maken op dit moment nog geen gebruik van ergonomische kantoormeubelen. Dit heeft al snel negatieve gevolgen voor het personeel. De gezondheid van medewerkers moet vooropgesteld worden om zo te voorkomen dat zij op een later tijdstip voor een lange periode uitgeschakeld zijn.
Het is daarom raadzaam om de huidige kantoormeubelen op de werkvloer te vervangen met ergonomische kantoormeubelen.
6. Zijn er nog andere belangrijke elementen?
Naast het gebruik van ergonomische kantoormeubelen is het belangrijk om de rest van de werkplek ook ergonomisch in te richten. Verbeter de werkplekken van uw medewerkers met ergonomische toetsenborden, monitoren en muizen.
Door de gehele werkplek ergonomisch in te richten kunt u zeker zijn dat alles voor de komende jaren goed is ingericht
Gerelateerde producten
Onze kantoormeubelen zijn altijd specifiek toegerust op de behoeftes binnen uw kantooromgeving. Heijka Kantoormeubelen adviseert vanuit deze visie over alles dat met kantoorinrichting en kantoormeubilair te maken heeft.
Bureau zit sta 160×80 Antraciet Natuur eiken
- Afmeting 160 x 80 cm
- Decor blad natuur eiken
- Kleur poten antraciet
€601 excl. btw
beschikbaar voor levering
Bureaustoel Heijka Medium
- Comfortabele bureaustoel
- 3 jaar garantie
- Arbo norm : NEN EN 1335
€343 excl. btw
beschikbaar voor levering
Bureaustoel Heijka Deluxe
- Netwave bureaustoel
- 3 jaar garantie
- Arbo norm : EN 1335
€307 excl. btw
beschikbaar voor levering
Bureaustoel Heijka Pro
- Bureaustoel Pro
- 7 jaar garantie
- Arbo norm : NEN 1335
€365 excl. btw
beschikbaar voor levering