1. Let op de bureaustoelen op de werkplek
De bureaustoel is al jaren het belangrijkste onderdeel van de werkplek, en daar kunt u op een goede ergonomische manier op inspelen. Er komen steeds meer ergonomische bureaustoelen op de markt, en dat heeft als grote voordeel dat het bijzonder eenvoudig is om de bureaustoelen helemaal aan te passen en per medewerker te optimaliseren. Zo zit iedere medewerker voortaan comfortabel en kunt u op de beste manier gebruik maken van de voordelen van ergonomie.
2. Zorg voor aandacht op ooghoogte
De kans is groot een deel van de medewerkers op dit moment op een laptop werkt of de monitor te hoog of te laag heeft te staan. Vanuit ergonomische richtlijnen geldt: het aandachtspunt van het scherm kan het beste op ooghoogte zijn. En dit betekent bijvoorbeeld dat u laptopstandaarden en monitorarmen kunt inzetten om te zorgen dat de aandachtspunten altijd op ooghoogte zijn. Dit helpt de nekspieren ontspannen en helpt bij een beter gevoel in de nek.
Een opsomming
1. Let op de bureaustoelen op de werkplek
2. Zorg voor aandacht op ooghoogte
3. Kies voor een sta-zit bureau
4. Bied iedere werknemer voldoende ruimte
5. Maak gebruik van ergonomische hulpmiddelen
Zorg altijd voor de ideale productiviteit
3. Kies voor een sta-zit bureau
Het sta-zit bureau heeft de laatste jaren een flinke populariteit gekregen, en dat is niet zomaar. Uit onderzoek blijkt dat het goed is om elke 15 minuten van positie te wisselen, zodat u maximaal comfortabel aan het werk kunt. Daarbij ligt de productiviteit op een werkdag achter een sta-zit bureau aanzienlijk hoger. Het is dus slim om enkele van uw medewerkers te voorzien van een sta-zit bureau, zodat u op deze manier kunt testen of dit inderdaad invloed op de productiviteit heeft.
Wij doen iets voor uw rug.
4. Bied iedere werknemer voldoende ruimte
Het komt op veel werkplekken nog steeds voor dat werknemers krampachtig met meerdere mensen aan een kleine tafel of een klein bureau moeten werken. En dat heeft een groot nadeel: wat betreft ergonomie is dit niet handig. Het kan ertoe leiden dat mensen sneller met lichamelijke klachten kampen. Daarbij is de kans ook groot dat werknemers elkaar op deze manier snel zat worden, omdat zij continu dicht op elkaar zitten.
5. Maak gebruik van ergonomische hulpmiddelen
Er zijn inmiddels tientallen ergonomische accessoires die helpen om de werkplek nog meer ergonomisch in te richten. Deze accessoires zijn ideale hulpmiddelen om te zorgen dat uw medewerkers achter een goed bureau zitten. Denk hierbij aan een ergonomische muis, een ergonomisch toetsenbord en zelfs ergonomische hoofdtelefoons. In dit artikel vindt u meer ergonomische accessoires die u op de werkplek van uw medewerkers kunt gebruiken.
Zorg altijd voor de ideale productiviteit
De tips in dit artikel zullen helpen om de productiviteit bij u op kantoor te stimuleren. Zo kunt u er keer op keer van uitgaan dat uw medewerkers de projecten netjes op tijd opleveren en op een enthousiaste manier met elkaar samenwerken. En dat is niet alleen voordelig voor hen, maar ook voor uw onderneming.
Gerelateerde producten
Onze kantoormeubelen zijn altijd specifiek toegerust op de behoeftes binnen uw kantooromgeving. Heijka Kantoormeubelen adviseert vanuit deze visie over alles dat met kantoorinrichting en kantoormeubilair te maken heeft.
Bureaustoel Heijka Medium
- Comfortabele bureaustoel
- 3 jaar garantie
- Arbo norm : NEN EN 1335
€ 343 excl. btw
beschikbaar voor levering
Bureaustoel Heijka Pro
- Bureaustoel Pro
- 7 jaar garantie
- Arbo norm : NEN 1335
€ 365 excl. btw
beschikbaar voor levering
Bureau zit sta 160×80 Antraciet Natuur eiken
- Afmeting 160 x 80 cm
- Decor blad natuur eiken
- Kleur poten antraciet
€ 601 excl. btw
beschikbaar voor levering
Bureaustoel Heijka Deluxe
- Netwave bureaustoel
- 3 jaar garantie
- Arbo norm : EN 1335
€ 307 excl. btw
beschikbaar voor levering